Jak zgubić zbędne kilogramy?

Jest niezwykle ważne, aby odżywiać się zdrowo, ale nie powinna stać się obsesją, bo jeśli tak, to może mieć wpływ na naszą równowagę wewnętrzną, co może utrudnić nam dązenie do naszej idealnej wagi.

Dziś poznamy kilka prostych wskazówek, które pomogą osobom borykającym się z nadwagą i nie tylko – zgubić zbędne kilogramy. To tak naprawdę nieskomplikowane zasady, których przestrzeganie – usprawni bez bólu i drastycznych wyrzeczeń proces odchudzania, ale i poprawi stan zdrowia organizmu. Wyeliminowanie niektórych produktów, zamienienie ich na inne, sposób spożywania posiłków, mieszanie składników… To wszystko również wpływa na to, że niejednokrotnie kilogramy nam przybywają. Wprowadzenie prostych zmian spowoduje, że pożegnamy problemy z wagą raz na zawsze.

2#:Salatka-kilogramy.jpg

Likwidujemy zbędne kilogramy!

1. Przeżuwaj dokładnie jedzenie – ułatwi to proces trawienia zjedzonych potraw i zapewni uczucie sytości wcześniej, co uchroni nas przed tym, że kilogramy na brzuchu przybywają. Udowodniono, że głód odczuwamy przez 15-20 minut po rozpoczęciu posiłku.

2. Pij wodę między posiłkami – pomoże w usuwaniu toksyn. Jeżeli wypijesz szklankę wody godzinę przed jedzeniem, unikniesz przesadnego objedzenia.

3. Jedz pokarmy bogate w błonnik – owoce, warzywa, orzechy, brązowy ryż, itp. Te wszystkie produkty dostarczą nam cennego błonnika, który pomoże w usuwaniu tego, czego organizm nie potrzebuje.

4. Unikaj białego cukru – lepiej zastąpić go stewią, która nie zawiera kalorii. Uważaj również na żywność i napoje, do których dodawany jest cukier. Jedząc ciastka i pijąc orzeźwiające napoje gazowane sami dodajemy sobie kalorii, czyli zbędnych kilogramów.

5. Pij napary ziołowe – zielona i czerwona herbata pomogą nam w spalaniu zbędnego tłuszczu, usprawnią proces odchudzania oraz zapobiegną zatrzymywaniu płynów w organizmie.

6. Unikaj soli – zatrzymuje wodę w organizmie. Dania lepiej przyprawiać czosnkiem, cytryną, octem czy cebulą.

7. Spożywaj pełnowartościowe śniadania – to pierwszy posiłek, który przyjmujemy i musi nam on dostarczyć odpowiedniej dawki energi na rozpoczęcie dnia. Jedz porządne śniadanie, a unikniesz późniejszego niepotrzebnego podjadania między posiłkami. Zdecyduj się na owoce, jogurty, tosty, koktajle czy orzechy.

8. Kolacja powinna być lekka – to co jest zjadane po godzinie 20.00 już nie zostaje spalone, a dodatkowo obciąża naszą wątrobę. Cieżkie kolacje mogą być przyczyną bezsenności i zaparć.

9. Przekąski powinny stanowić owoce – w ten sposób dostarczysz cennego błonnika i wody jednocześnie unikniesz zbędnych kalorii. Owoce skutecznie zabiją uczucie głodu.

10. Spożywaj suszone orzechy i owoce w umiarkowanych dawkach – dzięki temu unikniesz zaparć. Są one dość kaloryczne, dlatego staraj się nie przekraczać granicy – maksymalnie spożywaj garść dziennie.

11. Jedz puree z warzyw – zaspokaja głód i jest bardzo zdrowe. Podobne dania możemy urozmaicić algami, które dodatkowo wzbogacą je w minerały.

12. Wystrzegaj się diet ubogich w kalorie i bogatych w białka – podobne zabiegi niszczą nasze zdrowie, czego skutki objawiają się bardzo szybko. Aby dodatkowe kilogramy przestały spędzać nam sen z powiek, należy znaleźć równowagę pomiędzy warzywami, owocami, zbożami, roślinami strączkowymi i białkiem zwierzęcym, ponieważ to wszystko powinno znaleźć się w zdrowej diecie w odpowiednich ilościach.

13. Jedz ananasy i papaje na czczo – obydwa te owoce pomogą oczyścić organizm.

14. Nie jedz smażonych potraw – posiłki przygotowane w ten sposób, zawierają duże ilości niezdrowych tłuszczów. Jeżeli już jesz podobne dania, staraj się dodawać do nich sałatki.

15. Nie nadużywaj żadnego ze składników pokarmowych – szczególnie tych, które przysparzają Ci problemów trawiennych. Unikaj diety bazującej na gruszkach i na karczochach. Wszystkie produkty powinny być spożywane z umiarem.

16. Sami przygotowujmy jedzenie – jedzenie po za domem, powinno być okazjonalne. Z reguły, właśnie wtedy przybywa nam zbędnych kilogramów, a oprócz tego jest niezdrowe.

17. Nie spożywaj posiłków przed telewizorem, podczas rozmowy lub gdy jesteś zmartwiony i zestresowany – wszystkie te czynniki powodują, że zjadasz więcej, co powoduję duże prawdopodobieństwo wystąpienia niestrawności.

18. Nie najadaj się do pełna – uczucie niepełnego żołądka – minie kilka chwil po posiłku.

3#:Cwiczenia jogi-kilogramy.jpg

19. Odmów sobie deseru po obiedzie – utrudnia trawienie. Najlepiej unikać słodyczy, lub jeść je sporadycznie. Dzięki temu będziemy lepiej kontrolować nasze kilogramy.

20. Nie jedz owoców na deser – to również utrudnia proces trawienia. Owoce najlepiej spożywać wczesnym popołudniem.

21. Pij napary z żeń-szenia – taka kilkutygodniowa terapia aktywuje metabolizm i usprawnia spalanie kalorii.

22. Nie nadużywaj mąki i mleka – wiele osób nie metabolizuje poprawnie tych produktów, co powoduje gromadzenie się tłuszczów w organizmie i to, że kilogramy nam przybywają.

23. Ćwicz regularnie – przynajmniej trzy razy w tygodniu.

24. Korzystaj ze schodów zamiast z windy.

25. Nie przywiązuj przesadnej wagi do jedzeni – ciesz się nim w spokoju. Najważniejsze jest, aby jeść zdrowo. Jeżeli kilogramy staną się naszą obsesją, stracimy wewnętrzną równowagę, co wpłynie utrzymanie odpowiedniej wagi stanie się jeszcze trudniejsze.