Zielone jabłko na pusty żołądek

Stare polskie przysłowie mówi: „Zdrowy jak jabłko”. To prawda, dlatego niniejszy artykuł poświęcamy właśnie temu niebywałemu owocowi. Wszystkie odmiany jabłek mają wiele właściwości zdrowotnych, jednak to zielone jabłko zawiera najwięcej białka, witamin, minerałów i błonnika. Jest ono znane wszystkim dzięki właściwościom, które pomagają pokonać problemy związane z trawieniem, a zawarty w nim niski poziom dobrego cholesterolu, reguluje poziom glukozy we krwi i poprawia apetyt.

Zielone jabłko na pusty żołądek utrzyma cię w dobrej kondycji każdego dnia!

Zielone jabłko na pusty żołądek

Antyoksydanty

Zielone jabłka są w dietach zachodnich głównym źródłem flawonoidów, są też niesamowicie bogate w witaminę C. Flawonoidy znajdujące się w tego rodzaju jabłek to cyjandin i epikatechin. W połączeniu z witaminą C, działają jak antyoksydanty i pomagają zwalczać wolne rodniki, które niszczą komórki twojego organizmu. Zaletą spożywania zielonych jabłek na pusty żołądek jest to, że dodają one twojemu organizmowi zdolności potrzebnych do radzenia sobie z rodnikami już od samego ranka. Wspomaga to produkcję zdrowych komórek i ogranicza niebezpieczeństwo zachorowania na choroby przewlekłe. Zielone jabłka są jednymi z najgroźniejszych przeciwników- chorób serca, chorób sercowo-naczyniowych i cukrzycy.

Utraty wagi

2#:zielone-jabłko.jpg

Spożywanie zielonych jabłek na czczo, pomaga osobom chcącym zrzucić zbędne kilogramy. Owoce te są małokaloryczne, zawierają zaledwie 80 kalorii, a duża ilość błonnika sprawia, że szybko poczujesz się syta. Jednak, należy pamiętać, że samo zielone jabłko nie jest wystarczające na śniadanie. Najlepiej jest zjeść je od razu, gdy wstaniesz z łóżka. W chwili, gdy twój organizm rozpocznie trawienie, ty możesz zająć się przygotowaniem do śniadania. W ten sposób, błonnik pochodzący z jabłka rozpuści się i będzie wspomagał pracę przewodu pokarmowego, już podczas śniadania. Dzięki niemu zjesz mniej, bo szybciej poczujesz się pełny.

Reguluje poziom glukozy

Zielone jabłko na pusty żołądek, pomaga stabilizować poziom cukru we krwi, co jest niesłychanie ważne dla wszystkich cukrzyków, lub osób z wysokim ryzykiem zachorowania na cukrzycę. Musisz wiedzieć, że nawet podczas snu twój układ trawienny nieustannie pracuje, a trzustka może mieć problemy z regulacją glukozy w organizmie. Ze względu na to, ze zielone jabłko jest źródłem rozpuszczonego błonnika, jedzenie go na pusty żołądek, spowalnia wchłanianie cukru przez jelito. Efekt ten działa przez cały dzień.

Badania wykazały, że kobiety, które spożywają jedno zielone jabłko każdego dnia na czczo, mają o 30% mniejsze szanse na zachorowanie na cukrzycę typu II. Według lekarzy, każdy człowiek potrzebuje około 28 gramów błonnika na dzień. Zielone jabłko posiada 5 gram błonnika. Spożywane rano, na pusty żołądek, ułatwia funkcjonowanie organizmu przez resztę dnia.

Zdrowe zęby

3#:zielone-jabłko.jpg

Mycie zębów po nocy spędzonej poza domem, jest ostatnią rzeczą na którą masz ochotę? Jeśli zdarzy ci się wstać rano z brudnymi zębami, po prostu zjedz zielone jabłko na pusty żołądek. Jego skórka zawiera błonnik, wspomagający produkcję śliny. Pomoże to zredukować liczbę bakterii nagromadzonych w twoich ustach, które atakują zęby i powodują ubytki. Jest to dobry nawyk, nawet jeśli planujesz umyć zęby po śniadaniu. Przeciwdziałasz bakteriom, które pożywiają się słodkościami pochodzącymi z twojego śniadania.

Stały rytm serca

Inną korzyścią jedzenia zielonych jabłek na pusty żołądek jest fakt, iż posiada on większą zawartość potasu, niż inne rodzaje jabłek. Potas jest elektrolitem, który stabilizuje ilość wody w komórkach. Jest to ważne, ponieważ zabezpiecza twoje serce, tak, aby mogło pracować wydajnie przez cały dzień. Jeśli nie dostarczysz organizmowi potrzebnej dla niego ilości potasu, narażasz się na spowolnienie rytmu pracy serca. Specjaliści twierdzą, że dzienne zapotrzebowanie potasu dla dorosłego człowieka wynosi 4,700 miligramów. Każde zielone jabłko posiada 115 miligramów potasu. Taka ilość potasu jest wystarczająca, aby utrzymać stałą pracę serca na początek dnia.