Złe krążenie i zapalenia – jak im przeciwdziałać

Obrzęki i stany zapalne bardzo często dotykają twoje nogi, można je łagodzić leczeniem miejscowym, a także wprowadzając do jadłospisu pokarmy o działaniu przeciw zapalnym.
Zimne ręce i stopy

Zimne stopy i dłonie to wyraźny sygnał, że masz złe krążenie. Zwykle towarzyszą im stany zapalne, które mogą się nasilać wraz z wiekiem.

Słabe krążenie jest powszechne u osób w średnim i starszym wieku, dzieje się tak, ponieważ wraz z wiekiem nasze tętnice stają się sztywniejsze.

Mogą one się również rozwinąć ze względu na wysoki poziom cholesterolu, złą dietę, a także brak aktywności fizycznej.

Ze względu na dyskomfort oraz zagrożenia których mogą być przyczynami, ważne jest podjęcie odpowiednich środków w celu ustabilizowania sytuacji w naturalny sposób.

Mając to na uwadze, chcemy dziś podzielić się z wami kilkoma domowymi sposobami na polepszenie krążenia.

Hydroterapii na złe krążenie

Zimna kąpiel

Hydroterapia polega na masowaniu danego obszaru ciała silnymi strumieniami wody ciepłej i zimnej.

Ta technika niemal natychmiast poprawia krążenie i może znacznie zmniejszyć zapalenie i ból.

Co powinnaś zrobić?

  • Podgrzej wodę do temperatury znośnej dla twojej skóry i polewaj nią miejsca ze stanem zapalnym.
  • Następnie należy szybko polać te miejsca strumieniem zimnej wody, lub lodowatej ( jeśli jesteś w stanie wytrzymać).
  • Powtarzaj te czynności przez pięć minut.

Pieprz Cayenne

Składnik aktywny pieprzu Cayenne, kapsaicyna, jest związkiem, który pobudza układ krwionośny i układ sercowo-naczyniowy, dzięki czemu obniża poziom cholesterolu i ciśnienia krwi.

Dodając  go do swojej diety, możesz zmniejszyć ryzyko wystąpienia miażdżycy, zawału serca i udaru mózgu.

Jakby tego było mało, pieprz cayenne jest bardzo dobry jako uzupełnienie leczenia żylaków i stanów zapalnych.

Co powinnaś zrobić?

  • Kup pieprz cayenne i dodawaj do swoich koktajli, zup i innych potraw.
  • Możesz również używać go jako bazy do przygotowywania maści i kremów.

Unoszenie nóg.

Uniesione nogi

To proste ćwiczenie jest jednym z najlepszych sposobów, aby pobudzić krążenie w nogach. Jest to dobry sposób, aby zmniejszyć zmęczenie, złagodzić napięcie i zmniejszyć obrzęk spowodowany przez problemy z krążeniem.

Co powinnaś zrobić?

  • Po powrocie do domu z pracy, położyć się na łóżku i unieść nogi do góry.
  • Pozostań w tej pozycji przez trzy do pięciu minut.

Herbata Ginkgo biloba.

Miłorząb japoński zawiera aktywne związki, które rozszerzają naczynia krwionośne i przywracają elastyczność ścian tętnic.

Picie tej herbaty poprawia krążenie, obniża ciśnienie krwi i zapobiega powstawaniu żylaków.

Składniki:

  • 1 łyżka stołowa herbaty ginkgo biloba (10 g)
  • 1 szklanka wody (250ml)

Co powinnaś zrobić?

  • Wsyp łyżkę miłorzębu w szklance wrzącej wody i pozostaw na ok 10 minut.
  • Po tym czasie przecedź płyn i wypij jak herbatę
  • Możesz ja pic do dwóch razy dziennie.

Czerwone wino.

Czerwone wino

Nawyk picia jednego kieliszka czerwonego wina dziennie to świetny sposób na utrzymanie dobrego krążenia.

Resweratrol, to silny przeciwutleniacz pochodzący z winogron, który pomaga oczyścić ściany tętnic i utrzymuje je elastyczne dzięki czemu umożliwia lepszy przepływ krwi.

Co powinnaś zrobić?

  • Pij kieliszek czerwonego wina do obiadu. Pamiętaj jednak, aby nie przekraczać tej dawki, ponieważ alkohol w zbyt dużej ilości szkodzi.

Omega-3

Suplementy diety zawierające kwas omega-3 mają kilka dobroczynnych skutków na układ krążenia.

Kwasy tłuszczowe pomagają oczyścić żyły, obniżają poziom cholesterolu i likwidują stany zapalne, dzięki czemu pomagają zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób serca.

Mimo, że możemy zakupić środki w tabletkach, najlepszym sposobem aby dostarczyć go organizmowi jest odpowiednia dieta.

Co powinnaś zrobić?

Spróbuj dodać do swojej diety następujące produkty:

  • Morskie ryby
  • Oliwa z oliwek
  • Awokado
  • Orzechy
  • Siemię lniane
  • Ziarna słonecznika
  • Pestki dyni

Idź na spacer.

Spacerowanie

Uczucie napięcia i ból kończyn sprawiają, że czujesz, że najlepszym lekarstwem jest odpoczynek. Mimo, że daje on krótkotrwałą ulgę to w dłuższej perspektywie, może doprowadzić do pogorszenia sytuacji.

Niezbyt intensywny wysiłek fizyczny pobudza krążenie krwi, zmniejsza stany zapalne i w efekcie przynosi długotrwałą ulgę.

Co powinnaś zrobić?

  • Spaceruj przez przynajmniej 30 minut każdego dnia i nie zapominaj o nawadnianiu.

Pamiętaj, że wszystkie te środki, które dziś podaliśmy Ci na polepszenie krążenia, zmniejszą uczucie ciężkości i zimna w kończynach.

Chociaż te odczucia mogą wydawać Ci się całkiem normalne, jeśli się nimi nie zajmiesz, mogą w przyszłości rozwinąć się w poważniejsze schorzenia.