Znudzona piciem wody? Mamy na to sposób!

Możesz urozmaicić smak wody dodając kostki lodu z owocami. Wystarczy pokroić owoce na małe kawałki, umieścić je w pojemniczkach do lodu, uzupełnić wodą i zamrozić.
Picie wody smakowej

Tak, tak. Doskonale o tym wiemy. Musimy wypijać większe ilości wody! Od 6 do 8 szklanek dziennie. Ale jak to osiągnąć? Przecież ona nie ma smaku! Bardzo często picie wody nudzi, a nawet męczy. Na pewno nieraz próbowałaś wypijać codziennie te rekomendowane 2 litry, bo jesteś świadoma, że doskonale wpływa na Twój organizm.

Jeżeli należysz do tych, które się starają, ale bezskutecznie – nie ma problemu! W tym artykule zaproponujemy Ci 5 ciekawych alternatyw, dzięki którym picie wody będzie dużo przyjemniejsze.

1. Cudowne właściwości wody z cytryną

Właściwości wody z cytryną

To klasyk, którego z pewnością próbowałaś wiele razy. W tym przypadku, picie wody z cytryną zaleca się przede wszystkim w godzinach rannych, najlepiej na czczo. Nieraz wspominaliśmy o właściwościach oczyszczających tego preparatu. Eliminuje toksyny i jest źródłem wielu witamin i minerałów.

Składniki

  • sok z połówki cytryny.
  • 1 szklanka letniej wody (200 ml).

Sposób przygotowania

Najpierw wyciskamy sok z połówki cytryny. Mieszamy go ze szklanką letniej wody. Dokładnie mieszamy. Nie dodajemy cukru! Cukier jest ciężkostrawny. Pamiętaj, żeby nie pić tak przygotowanej wody, jeżeli cierpisz na problemy gastryczne, albo masz biegunkę. Wtedy należy unikać cytryny!

2. Próbowałaś wody z ogórkiem?

Napój z wody i ogórka

To świetny koktajl: zdrowy, orzeźwiający, smaczny… i odchudzający! Wiele osób sięga po niego po „ciężkim” weekendzie, żeby wyeliminować toksyny. Wiadomo, że podczas weekendów pozwalamy sobie na więcej… Picie wody z ogórkiem sprawi, że poczujesz się lżej i uśmierzy ten nieznośny ból głowy.

Przy okazji, jest to doskonały diuretyk i antyoksydant! Jeżeli zamierzasz zgubić parę zbędnych kilogramów, wypijaj litr dziennie. Rezultaty są widoczne już po miesiącu.

Składniki

  • 1 litro wody.
  • 1 ogórek.
  • sok z połowy cytryny.
  • 4 kostki lodu.

Sposób przygotowania

Na początek myjemy i obieramy ogórka. Następnie kroimy go na kilka kawałków i wrzucamy do sokowirówki. Potem wyciskamy sok z połówki cytryny. Następny krok? Bardzo prosty: mieszamy wszystkie składniki aż do uzyskania jednolitego napoju. Odstawiamy na pół godziny i dodajemy 4 kostki lodu. Pychota!

3. Owocowe kostki lodu

Owocowe kostki lodu

Genialny pomysł! Jak już raz ich spróbujesz, picie wody przestanie być dla Ciebie problemem. Owocowe kostki lodu są doskonałe w każdym momencie. A przy okazji, również nasze pociechy odpowiednio nawadniają organizm.

Składniki

  • Wybierz te owoce, które lubisz: truskawki, pomarańcze lub kawałki jabłek. Najlepiej wybierać owoce lekko kwaskowate. Po dodaniu wody osiągamy bardzo przyjemny smak.
  • Potrzebna Ci też będzie forma do kostek lodu.

Sposób przygotowania

Wyjaśnimy Ci go na bardzo prostym przykładzie: owocowe kostki lodu z truskawkami i pomarańczą. Zaczynamy:

  • Zaczynamy od umycia truskawek i obrania pomarańczy. Wszystkie owoce kroimy w małe kawałeczki. Następnie bierzemy formę do kostek lodu. Im większa, tym lepiej.
  • Wkładamy kawałeczki owoców z odrobiną wody do każdego z otworów w taki sposób, żeby po zamrożeniu każda kostka lodu miała owocowy środek.

Oprócz owoców, możesz użyć aromatycznych ziół, takich jak lawenda lub mięta. Koniecznie musisz tego spróbować!!

5. Wody smakowe z kawałkami owoców

Orzeźwiające wody smakowe

Podstawowym sekretem przy piciu większej ilości wody, to siła woli i – w miarę możliwości – odrobina smaku. Doskonałym sposobem są wody smakowe domowej roboty. Kawałki owoców w butelkach.

Składniki

  • 1 litr wody.
  • Owoce – te, które lubisz. Puść wodze swojej wyobraźni.
  • Szklany słój o pojemności półtora litra.

Sposób przygotowania

To naprawdę łatwe. Sztuka tkwi w odpowiednim doborze owoców. Jakiś przykład? Co powiesz na brzoskwinię z gruszką i cynamonem? Albo mandarynka z arbuzem? Przepyszne! Możesz przygotować dwa odrębne słoje. Do jednego z nich wrzucamy obraną i pokrojoną w kostkę brzoskwinię, gruszkę i dodajemy troche cynamonu. Teraz wystarczy tylko wlać litr zimnej wody mineralnej i gotowe!

Drugi słój jest równie łatwy w przygotowaniu: kawałki mandarynek wrzucamy do środka, razem z pokrojonym w kostkę arbuzem. Całość zalewamy wodą mineralną. Świetnie smakuje po południu, kiedy wracamy zmęczone z pracy. Przygotuj obie wody rano i włóż do lodówki. Po paru godzinach są gotowe do picia.

Picie wody nigdy wcześniej nie było tak przyjemne!