Zredukuj cellulit dzięki ćwiczeniom

1#:zredukuj-cellulit-dzieki-prostym-cwiczeniom.jpg

Cellulit jest bez wątpienia jednym z największych koszmarów kobiet. Ta pomarszczona, mało estetyczna skóra formułuje się najczęściej na nogach, udach i pośladkach. Szczególnie w lecie skutecznie odbiera nam ochotę do zakładania krótkich spódniczek, czy stroju kąpielowego, a w sytuacjach intymnych zabija naszą pewność siebie. Czas z tym skończyć i poznać kilka prostych ćwiczeń redukujących cellulit, które pozwolą nam cieszyć się świetną figurą i dobrym samopoczuciem przez cały rok.

Cellulit i kilka informacji o nim

Niestety prędzej czy później cellulit dopada większość kobiet. Dlatego nie martw się, gdy telewizja bez przerwy serwuje Ci reklamy ze szczupłymi modelkami o gładkiej, nieskazitelnej skórze. One też go mają! Nawet te najszczuplejsze. Istnieją różne rodzaje cellulitu, a najczesciej spotykany to cellulit wiotki i cellulit twardy (popularnie nazywany skórką pomarańczową).

Powstaje na skutek nieprawidłowego krążenia w warstwie skóry zwanej podkórną tkanką tluszczową. Konsekwencją tego jest zachwianie równowagi pomiędzy tkanką tluszczową i łączną w tym miejscu. Dalej prowadzi to do nieprawidłowego rozmieszczenia tkanki tluszczowej i powstawania grudek, fałd i nierówności. Zatem aby choć w minimalny sposób zapobiec temu procesowi, zadbaj o swoją aktywność fizyczną i ćwicz swoje mięśnie ud i pośladków. Oprócz tego nie można zapominać o zrównoważonej diecie. Te sposoby na pewno nie spowodują, że cellulit zniknie, jednak na pewno dadzą widoczną poprawę. Polecane jest wchodzenie i schodzenie ze schodów, spacery, bieganie, a także aerobic. Co do kremów antycellulitowych nie zostało jeszcze udowodnione, że są skuteczną walką z nim. Przyczyna może tkwić w tym, że aby doczekać się efektów, trzeba je stosować regularnie i przez długi czas. Innym sposobem są masaże i zabiegi drenażu limfatycznego, które mogą pomóc, jednak nie wyeliminują cellulitu całkowicie. Wiele kobiet dzisiaj decyduje się na zabieg liposukcji, która też nie zagwarantuje zniknięcia problemu.

2#:Cellulit.jpg

Ćwiczenia eliminujące cellulit na brzuchu

Kiedy decydujemy się na ćwiczenia, początki powinny opierać się na spacerze, bieganiu lub jeździe na rowerze. Jeżeli trenujesz trzy razy w tygodniu, do swoich zajęć możesz dołączyć następujące ćwiczenia:

  • Dzień 1: klasyczne brzuszki (4 serie po 15 powtórzeń), brzuchy z ekscentryczną pracą mięśni (3 serie po 10 powtórzeń), unoszenie kolan w leżeniu płasko (3 po 20), unoszenie prostych nóg w leżeniu płasko (3 po 15), skłony boczne z ciężarkami (4 po 20).
  • Dzień 2: brzuszki ze skrętem tułowia z rękami splecionymi na karku (przez 10 minut), klasyczne brzuszki (3 po 10), unoszenie kolan w leżeniu na skośnej ławce (4 po 20).
  • Dzień 3: klasyczne brzuszki (4 serie po 15 powtórzeń), skłony boczne z ciężarkami (3 po 10), brzuszki ze skrętem tułowia (10 minut), unoszenie prostych nóg w leżeniu płasko (4 serie po 15).

>6#:Cellulit6.jpg

Zdjęcia zamieszczone dzięki uprzejmości Tiago Celestino i Erica Menjivara, rząd miasta Buenos Aires, US Army, Sally.