Zwalcz nadciśnienie – czosnkiem na 4 sposoby

Czosnek

Cierpisz na nadciśnienie tętnicze? A może ktoś w twojej bliższej rodzinie ma problemy z ciśnieniem krwi? Jeśli tak, wiedz, że nadciśnienie tętnicze jest problemem, którego nie możesz ignorować. W pierwszej kolejności, zawsze trzeba postępować zgodnie z zaleceniami lekarza. Często dobrym sposobem  okazuje się również zmiana swoich nawyków.

Lepsza dieta, ograniczenie spożycia soli, cukru i tłuszczów nasyconych, a także kilka ćwiczeń fizycznych każdego dnia to bez wątpienia doskonałe sposoby, które mogą ci zwalczyć nadciśnienie tętnicze.

Wiedz też, że znakomitymi właściwościami wykazuje się także czosnek – warto o nim pamiętać. Czy wiesz, że czosnek to jeden z tych środków naturalnych, które według wielu badań doskonale chronią serce? Dzięki niemu, możesz obniżyć poziom cholesterolu i wyregulować ciśnienie krwi.

Przedstawimy ci 4 skuteczne sposoby, dzięki którym pokonasz nadciśnienie tętnicze.

1. Sól czosnkowa jako dodatek do twoich posiłków

Czosnek zawiera w sobie enzym allinaza, który przynosi korzystne właściwości sercu. Dobrze tez wiedzieć, że już w starożytnej Grecji i Rzymie wykorzystywano czosnek w celu wzmocnienia serca i wyleczenia wielu chorób dotyczących go.

Roślina ta jest także jednym z najlepszych naturalnych antybiotyków i często spotykanym dodatkiem do posiłków w diecie śródziemnomorskiej, którą uważa się za najzdrowszą na świecie. Dieta ta jest tak zdrowa, ponieważ ogranicza stosowanie soli i wykorzystuje głównie zdrowe tłuszcze zawarte, na przykład, w oliwie z oliwek. 

Chcesz wiedzieć, w jaki sposób możesz całkowicie wyeliminować sól ze swoich potraw, zastępując ją „solą czosnkową? Czytaj dalej.

Składniki soli czosnkowej

  • 6 główek czosnku
  • 2 łyżki stołowe oliwy z oliwek (extra virgin)

Sposób przygotowania

  • To naprawdę proste. Obierz czosnek i podsmaż go na patelni z oliwą z oliwek aż uzyska złoty kolor. Uważaj, aby go nie przypalić.
  • Następnie pozbądź się oliwy z oliwek, że czosnek nie zatrzymywał wilgoci, ale pozostawał chrupiący i umieść go w szklanym pojemniku.
  • Za każdym razem, gdy potrzebujesz dodatku, który uatrakcyjni twoje danie i sprawi, że będzie smakowało jeszcze lepiej, po prostu sięgnij po parę ząbków przygotowanego czosnku. Przekonasz się, że jest on miłym akcentem w kuchni.

2. Spożywaj czosnek na pusty żołądek, aby zmniejszyć nadciśnienie tętnicze

Czosnek

Często mówimy o niesamowitych zaletach spożywania czosnku na pusty żołądek. To znakomity sposób na to, aby zredukować ciśnienie tętnicze i zwalczyć wiele chorób.

 Pozwoli ci także oczyścić wątrobę, pokonać zmęczenie fizyczne i zapobiec infekcjom… Czy potrafisz oprzeć się tym wszystkim wspaniałym korzyściom?

W jaki sposób używać czosnku, aby zwalczyć nadciśnienie tętnicze?

  • Idealnym sposobem jest spożywanie dwóch ząbków czosnku wraz ze szklanką wody na pusty żołądek zaraz po obudzeniu się.
  • Możliwe, że środek ten wyda ci się nieco mocny, ale jeśli postarasz się wykorzystać wszystkie jego zalety, znakomite wyniki zobaczysz już w zaledwie 20 dni.
  • Jeśli martwisz się o możliwy nieprzyjemny zapach, wystarczy, że wypijesz trochę soku z cytryny z dodatkiem liści mięty. Zapach zniknie niemal natychmiast!

3. Czosnek marynowany w oliwie z oliwek

Czosnek w słoiku

Zapewniamy cię, że smakuje przepysznie. Czosnek marynowany w oliwie z oliwek to starożytny środek, który pomoże ci w bardzo prosty sposób zwalczyć nadciśnienie tętnicze. Nie zapominaj też, że jest on bardzo smaczny i stanowi oryginalny dodatek do wielu potraw.

Składniki

  • 20 obranych główek czosnku
  • Litr oliwy z oliwek (extra virgin)
  • Szklany słoik

Sposób przygotowania

  • Obierz ząbki czosnku i pokrój je na pół. Przełóż je do słoika wypełnionego wcześniej litrem oliwy z oliwek.
  • Pozostaw całość na co najmniej trzy tygodnie. Znakomitym sposobem na czerpanie korzyści z tego naturalnego środka, który pomoże ci zredukować nadciśnienie tętnicze, jest jedzenie dwóch kromek chleba posmarowanych tym środkiem.
  • Zaleca się także spożywanie dwóch ząbków marynowanego czosnku każdego dnia.

4. Herbata z czosnkiem

Herbata czosnkowa

Herbata z czosnkiem jest po prostu przepyszna! To kolejne starożytne lekarstwo, które bardzo dobrze dba o serce, redukuje nadciśnienie tętnicze, sprzyja utracie wagi, zwalcza infekcje i spowalnia proces starzenia się. Wszystko dzięki sporej zawartości witamin, minerałów i przeciwutleniaczy.

Najlepsze korzyści przynosi picie tej herbaty na pusty żołądek lub 20 minut po obiedzie. Jeśli zdecydujesz się zjeść dwa ząbki czosnku na czczo, powinnaś zdecydować się na tę herbatę po południu. Oba sposoby to efektywny sposób na to, aby zwalczyć nadciśnienie tętnicze.

Zobacz, jak możesz przygotować tę zdrową i pyszną herbatę.

Składniki

  • Jeden ząbek czosnku
  • Jedna szklanka wody
  • Szczypta startego imbiru
  • Jedna łyżka stołowa soku z cytryny
  • Jedna łyżka stołowa miodu

Sposób przygotowania

  • Zagotuj szklankę wody. Gdy zacznie wrzeć, dodaj do niej ząbek wcześniej startego czosnku, starty imbir oraz łyżkę stołową miodu. Dobrze wymieszaj i pozostaw na ogniu przez około 20 minut. Następnie przecedź wszystko i wypij napar.
  • Możesz też na końcu dodać sok z cytryny. Dzięki temu, herbata stanie się jeszcze zdrowsza i wyrazista.