Zwalczamy cellulit – najlepszy plan ataku!

Żeby skutecznie zwalczyć cellulit, pamiętaj o codziennej aktywności fizycznej, o wypijaniu dwóch litrów wody i o naparach, dzięki którym zwalczysz nadmiar płynów w organizmie.
Sposoby na cellulit

Cellulit związany jest ze zmianami skórnymi spowodowanymi nadmiarem tłuszczu, problemami układu krążenia i układu limfatycznego.

Nagromadzone toksyny i odpadki, oraz zatrzymane płyny, to tylko niektóre przyczyny tej dolegliwości. Cellulit może przyjąć 3 różne formy: cellulit miękki, cellulit twardy i – ten najczęściej spotykany – cellulit zwany skórką pomarańczową.

Szacuje się, że problem dotyczy 85 – 90% kobiet. Czynnikiem wywoławczym mogą być również zmiany hormonalne. Pojawia się zarówno u osób otyłych, jak i szczupłych. Najbardziej narażone części ciała to biodra, uda i pośladki.

Niełatwo jest się go pozbyć. Możemy, natomiast, bardzo skutecznie zmniejszyć jego widoczność. W dzisiejszym artykule podzielimy się z Tobą najlepszym planem ataku na cellulit!

Peeling sposobem na cellulit

Pierwszym krokiem do gładkiej i pięknej skóry jest wykonywanie peelingu przynajmniej raz w tygodniu. Pozbędziesz się martwych komórek i usprawnisz działanie produktów kosmetycznych.

Piękne nogi

Peeling powinien być wykonywany pod prysznicem, okrężnymi ruchami. Pamiętaj, żeby skierować potem strumień zimnej wody na nogi, uda i pośladki. Korzystanie przemiennie z gorącej i zimnej wody usprawnia krążenie krwi i sprzyja spalaniu tłuszczu.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj: Najlepszy naturalny peeling

Masaże i produkty kosmetyczne

Każdego dnia, zaraz po prysznicu, poświęć 5 minut na masaż skóry. Pamiętaj, że powinien być wykonany okrężnymi ruchami. Poprawisz krążenie krwi, zrelaksujesz tkanki skóry i aktywujesz układ limfatyczny.

Masaż na cellulit

Nie zapominaj też produktach kosmetycznych. Na rynku jest ich całe mnóstwo: kremy, balsamy i żele. Oczywiście, możesz też użyć produktów naturalnych, takich jak olejek migdałowy lub kokosowy. Po nałożeniu kosmetyku, kontynuuj masaż.

Przerwij dopiero wtedy, kiedy zostanie całkowicie wchłonięty przez skórę.

Zdrowa dieta

Kolejnym krokiem w walce z cellulitem jest odpowiednia dieta. Powinna być dobrana w ten sposób, żeby skutecznie spalać tłuszcz i ujędrniać skórę.

Przede wszystkim woda  nie może jej zabraknąć w żadnym wypadku. Staraj się wypijać przynajmniej dwa litry dziennie. Oprócz tego, pamiętaj o naparach – zielonej herbacie, mniszku lekarskim i skrzypie polnym. Są świetnymi diuretykami, których działanie jest niezawodne.

Zdrowa dieta śródziemnomorska

Koniecznie unikaj spożywania białego cukru i rafinowanej mąki, ponieważ hamują zdolność spalania tłuszczu. Nadmiar soli, z kolei, jest główną przyczyną zatrzymywania wody w organizmie i innych problemów zdrowotnych.

Powinnaś zwiększyć spożycie następujących produktów:

  • Warzywa
  • Surówki
  • Świeże owoce
  • Bakalie
  • Pełnoziarniste zboża bogate w błonnik
  • Oleje roślinne, takie jak oliwa z oliwek
  • Ryby morskie
  • Chude mięsa

Zobacz też: Produkty żywnościowe, które warto mieć w lodówce

Aktywność fizyczna

Nie tylko pomoże Ci zwalczyć cellulit, ale też poprawi ogólny komfort Twojego życia. Nie musisz zamęczać się na siłowni. Wystarczy, że poświęcisz 30 minut dziennie na któryś z poniższych przykładów:

  • Bieganie truchtem
  • Spacery
  • Pływanie
  • Jazda na rowerze
  • Wchodzenie i schodzenie po schodach
  • Skakanie na skakance
  • Ćwiczenia typu „zumba”

Aerobik

Jeżeli, ze względu na wykonywaną pracę lub codzienne obowiązki, spędzasz dużo czasu na siedząco, staraj się wygospodarować kilka minut na rozciągnięcia, które poprawią krążenie krwi i odciążą nogi.

Kiedy już poprawisz kondycję Twojego ciała, zacznij włączać do Twojej rutyny bardziej wysiłkowe ćwiczenia:

  • Przysiady
  • Skłony
  • Brzuszki
  • Skrętoskłony
  • Ćwiczenia z ciężarkami

Jest jeszcze inna, niemniej ważna rada: koniecznie unikaj noszenia zbyt obcisłej odzieży. Ona również może być przyczyną pojawiania się cellulitu na Twojej skórze.