Jak zwiększyć płodność? Porady dla kobiet

Aby zajść w ciążę, zaleca się utrzymywać stałą wagę. Jednak należy pamiętać, że podczas uprawiania sportu, uwalniamy endorfiny – hormony szczęścia, które zaburzają owulację.pO

Jeśli czytasz ten artykuł to prawdopodobnie doszłaś już do takiego momentu w życiu, w którym stajesz się gotowa do zostania matką. Skoro podejmujesz decyzję o powiększeniu rodziny, z pewnością chciałabyś zrobić wszystko, co tylko możliwe, aby zarówno fizycznie, jak i psychicznie przygotować się na wyjątkowy stan jakim jest ciąża. Już za chwilę doradzimy Ci jak w naturalny sposób zwiększyć swoją płodność i przygotować się na ogromną zmianę w życiu.

Zwiększ twoja płodność

Problemy z zajściem w ciążę mogą być wywoływane przez wiele różnych czynników, w tym przez otyłość, niezdrową dietę, stres, wiek czy stosowanie używek takich jak papierosy i alkohol. Nawet praca i związany z nią siedzący tryb życia może sprawiać, że płodność jest niższa. Jeśli szukasz zdrowego sposobu na jej zwiększenie, wypróbuj kilka naszych porad.

  • Odżywiaj się zdrowo: Twój cykl menstruacyjny i owulacja są zależne od Twojej diety. Wybieraj więc produkty przygotowywane na oliwie z oliwek, dbaj o zawartość białek roślinnych i zbóż, ogranicz za to spożycie czerwonego mięsa. Ważne jest także jedzenie dużej ilości owoców i warzyw oraz kontrolowanie spożycia węglowodanów, na przykład mąki i cukru, nabiału i słodkich napojów. Zamiast tych ostatnich, sięgnij po naturalne soki owocowe, a choć może wydawać się to trudne, zrezygnuj także z kawy.

2#:płodność.jpg

  • Zadbaj o swoją wagę: Wytwarzanie hormonów odpowiedzialnych za płodność może być zaburzone jeśli Twoja masa ciała jest zbyt wysoka lub zbyt niska. Zachowując odpowiednią wagę, zależnie od wzrostu i typu sylwetki, ułatwisz naturalną produkcję tych hormonów. Co więcej, nadwaga wpływa także na pracę jajników, co sprawia, że miesiączki są nieregularne.
  • Unikaj stresu: Stres, niepokój i niepewność to czynniki znacząco wpływające na płodność i utrudniające kobietom zajście w ciążę. Staraj się więc skupić na czynnościach, które pomogą Ci ograniczyć poziom stresu: medytuj, spędzaj czas z partnerem i nie koncentruj się obsesyjnie na samym pragnieniu posiadania dziecka. Szybko zauważysz, że ograniczając negatywne emocje, łatwiej będzie Ci utrzymać ciało i umysł w dobrej kondycji, co pomoże Ci nie tylko zajść w ciążę, ale także urodzić.

3#:płodność.jpg

  • Wypróbuj akupunkturę: Sprawdzonym sposobem na stres i nerwy, a co za tym idzie również na zwiększenie płodności, jest akupunktura. Polecamy tę chińską praktykę, koniecznie u licencjonowanego i sprawdzonego specjalisty. Jeśli jednak igły nie robią na Tobie najlepszego wrażenia, możesz spróbować jogi, tai chi lub medytacji, aby zwiększyć swoją płodność.
  • Kontroluj swoją owulację: Owulacja może trwać od 24 do 36 godzin, jednak sperma i zawarte w niej plemniki mają zdolność przetrwania w drogach rodnych kobiety nawet do 5 dni. Aby więc zwiększyć szansę na poczęcie, do stosunku powinno dojść do 4 dni przed rozpoczęciem owulacji i w ciągu 2 dni po. W określeniu dokładnego terminu owulacji pomoże Ci ginekolog, możesz też wykorzystać specjalny zestaw, który możesz kupić w aptece.
  • Badaj się regularnie: Twój lekarz pomoże Ci zdiagnozować problemy, które mogą wpływać na Twoją płodność i określi postępowanie w celu jej zwiększenia. Wśród dolegliwości utrudniających zajście w ciążę można wymienić endometriozę, torbiele lub pewne dysfunkcje układu rozrodczego.
  • Rzuć palenie: Z pewnością wiesz jak bardzo szkodliwy jest to nałóg, a jeśli marzysz o powiększeniu rodziny, tym bardziej powinnaś jak najszybciej rzucić palenie. U kobiet palących częstszym problemem jest mniejsza płodność podczas owulacji, wzrasta również ryzyko chorób układu oddechowego i sercowego u dziecka.

4#:płodność.jpg

  • Unikaj niektórych ćwiczeń: Ćwiczenia siłowe, zwiększanie masy mięśniowej czy ćwiczenia wysiłkowe, takie jak spinning, mogą zwiększyć ryzyko niepłodności, zwłaszcza, gdy wykonywane z dużą częstotliwością i intensywnością. W czasie dużego wysiłku endorfiny mogą ingerować w działanie prolaktyny i interferonu, które odpowiadają za rozpoczęcie owulacji.

Domowe sposoby na zwiększenie płodności

  • Dodawaj do posiłków łyżkę kiełków lub oleju z kiełków pszenicy, a także łyżkę nasion marchewki.
  • Uzupełnij dietę sałatkami z kiełków lucerny i krasnorostów.
  • Po menstruacji pij codziennie sok z dwóch nieblendowanych kabaczków i wody, aby zwiększyć swoją płodność.
  • Zaparz łyżkę stołową liści pelargonii w ciepłej wodzie i pozostaw do ostygnięcia. Pij dwie szklanki naparu dziennie.
  • Dodawaj do posiłków łyżeczkę miodu lub mleczka pszczelego.
  • Zagotuj łyżeczkę sarsaparilli, dwie łyżeczki macy, mniszka lekarskiego i pokrzywę w wodzie przez 10 minut. Ostudź napój i pij w ciągu dnia.
  • Na śniadanie wymieszaj łyżkę stołową siemienia lnianego z mlekiem.
  • Rano wypijaj także szklankę soku pomarańczowego i grejpfrutowego.

5#:płodność.jpg

  • Do swojej codziennej diety dołącz napar z damiany meksykańskiej, a liście wykorzystaj do kąpieli.
  • Zalecane jest również picie codziennie herbaty malinowej.
  • Aby uniknąć zablokowania jajowodów, pij herbatkę z aksamitki co najmniej 3 razy dziennie.

Oczekiwanie na dziecko to cudowny okres w życiu kobiety, jednak stan ten wymaga szczególnych przygotowań i zmian stylu życia. Pamiętaj, że płodność można zwiększyć z pomocą prostych naturalnych sposobów, jednak nie wahaj się skonsultować z lekarzem, jeśli tylko masz jakieś wątpliwości co do swojej ciąży.

Mamy nadzieję, że nasze rady zwiększające płodność okażą się przydatne i pozwolą Ci się cieszyć z powiększenia rodziny!