Jak żyć długo – zdrowe zwyczaje

Gimnastyka umysłu pomaga rozwijać nasze zdolności i zapobiega przedwczesnemu starzeniu się umysłu. Samo czytanie i ćwiczenie umysłu wystarczy, by zapobiegać chorobom degeneracyjnym.
Zdrowe śniadanie pomoże Ci schudnąć

Obrany przez nas styl życia zawsze znacząco wpływa na stan naszego zdrowia oraz na sposób, w jaki wchodzimy w starość – zarówno pod względem umysłowym, jak również fizycznym. Dowiedziono, że istnieje wiele zdrowych zwyczajów, które pomagają żyć zdrowiej, cieszyć się życiem, zachowywać młodość, i dzięki którym możemy żyć dłużej.

Starzenie się stanowi nieodłączną część cyklu naszego życia i niestety jest nieuniknione. Jednakże istnieją zwyczaje, które proces ten znacznie przyspieszają i w konsekwencji pogarszają stan naszego zdrowia. Za ich sprawą wyglądamy na starszych, niż w rzeczywistości. W końcowym zaś efekcie, żyjemy krócej. Jak temu zapobiec?

Na szczęście istnieją zwyczaje, które pozwolą nam dłużej zachować młodość i mimo upływających lat cieszyć się dobrym zdrowiem.

W tym artykule dowiesz się co robić, by żyć dłużej!

Jak dłużej i lepiej żyć? Kilka porad

Zdrowo się odżywiaj

Odpowiednia dla naszego organizmu dieta powinna nam dostarczać różnorodność pożywienia, które jeść będziemy z umiarem. Nasze ciało potrzebuje do życia odrobinę z każdego rodzaju pokarmu, bez popadania w żadną skrajność.

Każdy spożywany przez nas produkt może zapewnić nam niezbędne dla zdrowia składniki odżywcze. Choć spożywanie niektórych produktów żywnościowych zaleca się bardziej, a innych mniej, najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie diety zawierającej duże zróżnicowanie pokarmowe.

Przeczytaj również: Japońska dieta: orientalna, odchudzająca i zdrowa

Obierając dany sposób żywienia, zapewnij sobie pokarmy bogate w błonnik, witaminy i minerały. Pamiętaj też, że wszelkie skrajności są złe, zwłaszcza jeśli dotyczą spożywania tłuszczu, fast foodów i tak zwanego „śmieciowego jedzenia”.

Pielęgnuj dobre zwyczaje w zakresie codziennej higieny

Utrzymuj higienę, by dłużej żyć

Powszechnie wiadomo, że nasze ciało potrzebuje odpowiedniej higieny, aby możliwe było wyeliminowanie szkodliwych dla l o zdrowia patogenów.

Bardzo ważne jest więc bardzo dokładne mycie ciała, uwzględniając przy tym odmienne potrzeby poszczególnych jego części. Podobnie jak usta czy ręce, na szczególną dbałość o czystość zasługują nasze intymne części ciała.

Utrzymuj nawyk codziennych ćwiczeń

Udowodniono, że nawyk regularnych ćwiczeń pomaga utrzymywać dobre zdrowie, zarówno pod względem fizycznym, jak i umysłowym. Obecnie postęp technologiczny bardzo ułatwił wykonywanie naszych codziennych prac i zajęć domowych, co w dużej mierze ogranicza naszą aktywność fizyczną.

Z tego powodu jest wysoce wskazane, abyśmy podjęli silne postanowienie i utrzymywali zdrowe nawyki w zakresie wykonywania codziennych ćwiczeń.

Pomoże nam to utrzymywać dobrą kondycję fizyczną, zrównoważoną masę ciała, a także zwiększy odporność naszego organizmu na choroby.

Polecamy również przeczytanie artykułu: Dwa proste ćwiczenia – spal 300 kalorii

Wykonywanie codziennych ćwiczeń jest proste i przyjemne. Jak możesz utrzymywać wyższy stopień fizycznej aktywności? Między innymi spacerując, biegając, pływając, skacząc, tańcząc. Wszystko po to, by dłużej żyć!

Zapobiegaj wypadkom

Doniczki z kwiatami

Wielokrotnie negatywnie wpływamy na nasze zdrowie, dopuszczając do wypadków przydarzających się w domu, którym można było zapobiec. Podejmij więc stanowcze kroki, by ograniczyć potencjalne ryzyko i zawczasu zapobiegać takim zdarzeniom.

Gdy czeka Cię praca polegająca na przestawianiu ciężkich przedmiotów, poproś kogoś o pomoc i zawsze pamiętaj o zapobieganiu wypadkom, które mogą się wydarzyć podczas codziennych zajęć domowych lub w pracy.

Polecamy też przeczytanie artykułu: Dom przyjazny środowisku – Garść porad

Unikaj alkoholu i papierosów

Większość młodych ludzi kojarzy spożywanie alkoholu z dobrą rozrywką lub z imprezami. Wczesne rozpoczęcie spożywania alkoholu  zwłaszcza w młodym wieku może się bardzo niekorzystnie odbić na zdrowiu.

Skutki, które przyniesie to na dłuższą metę, mogą się okazać dotkliwe dla organizmu i trudne do usunięcia. Bardzo trudno jest żyć, gdy już rozwinie się nałóg alkoholowy.

Alkohol jest substancją toksyczną dla organizmu. Spożywanie go w dużych ilościach przez dłuższy czas może doprowadzić do rozwinięcia się nałogu.

Przeczytaj również: Eliminujemy toksyny z organizmu – 9 sposobów

Innym dobrze znanym, wyniszczającym nałogiem jest palenie papierosów. Na wielką skalę nałóg ten negatywnie wpływa na żyjących dzisiaj ludzi. Dobrze wiemy, że tytoń bardzo negatywnie wpływa na stan zdrowia i może się przyczynić nawet do śmierci.

Jeśli ten problem dotyczy również Ciebie, wiedz, że to bardzo ważne, byś pozbyła się tego nałogu, byś mogła żyć zdrowo, w środowisku wolnym od szkodliwego dymu.

Ćwicz swój umysł

Myśląca kobieta

Podobnie jak ciało, Twój umysł, aby pozostać sprawny i aktywny, potrzebuje ćwiczeń. Pomoże to żyć dłużej i zapobiec przedwczesnym procesom starzenia się. Trenowanie umysłu jest nieskomplikowane, a może mieć wpływ na utrzymanie sprawności umysłu przez długie lata.

Nie potrzeba wiele – zbawienne są już chociażby nawyki takie jak czytanie, układanie puzzli, pisanie, ćwiczenia koncentracji czy też regularna medytacja.

Polecamy też przeczytanie artykułu: Lepsza pamięć i sprawniejszy umysł – 5 technik

Naucz się cieszyć czasem wolnym

Najlepszym sposobem aby czuć się zawsze młodo, utrzymać zdrowie i jeszcze lepiej żyć, jest nauczenie się, jak odpowiednio wykorzystywać czas wolny. Możesz to zrobić angażując się w przyjemne i relaksujące dla Ciebie zajęcia.

Kiedy ostatnio to robiłaś? Spędź czas z rodziną lub przyjaciółmi, podróżuj, wybierz się na koncert, zburz szarą rutynę dnia codziennego. Będziesz wtedy żyć pełniej i cieszyć się życiem.

Unikaj stresu

Unikaj stresu, by dłużej żyć

Prawda jest taka, że podłożem wielu chorób, jakie dotykają współcześnie żyjących ludzi jest właśnie stres. Może on być powodowany pracą, warunkami w domu oraz innymi czynnikami występującymi w Twoim otoczeniu.

Jakiekolwiek są przyczyny Twojego stresu, jeśli utrzymują się długo – mogą doprowadzić do rozdrażnienia, uczucia niepokoju, depresji i mnóstwa innych dokuczliwych objawów zaburzających naszą równowagę fizyczną i emocjonalną.

Pij więcej wody

Woda to życie. Wszyscy dobrze wiemy, że nasze ciało w większości składa się właśnie z niej. Dlatego to takie ważne, by wypijać co najmniej dwa litry wody dziennie. Pomoże to żyć zdrowiej, zachować dobrą kondycję, utrzymać odpowiedni poziom nawodnienia organizmu, a także nadać skórze lepszy i młodszy wygląd.

Działanie wody jest tak korzystne, że powinnaś sięgać po duże jej ilości każdego dnia!